maandag 31 oktober 2011

Deelnemer Job over IJsland en Noorwegen



Foto’s geven meestal maar een zeer beperkte weergave van de werkelijkheid. Maar als dat bij deze plaatjes het geval is moeten IJsland en Noorwegen wel fantastisch mooi zijn. Deelnemer Job (21), student en productie-engineer, ging deze zomer drie weken op pad met reisleider Bastian Vos. De prachtige fotoserie die we na afloop van de reis in onze mailbox vonden maakte ons erg nieuwsgierig.

Job in actie





Waarom wilde je graag naar IJsland en Noorwegen?
"Ik heb deze reis vooral geboekt vanwege het IJsland gedeelte. Ik had van veel mensen al gehoord dat dit een erg mooi land was dus daar moest ik ook eens heen! Vooral het ruige en uitgestrekte van dit land leek me erg mooi. Dat deze reis gecombineerd was met een bezoek aan Noorwegen was bepaald geen straf, dit blijft een geweldig land."

Zijn je verwachtingen uitgekomen?
"Zeker, dit was echt een geweldige reis. Als je van natuur en een actieve vakantie houdt is deze reis zeker een aanrader!"





Wat had je echt niet willen missen?
"Het ijsbergenmeer Jökulsárlón, de papegaaiduikers bij Vik, de mooie wandelingen die we gemaakt hebben en zeker niet te vergeten alle geweldige kampeerplekken waar we dit jaar gestaan hebben. Best moeilijk dus om een keuze uit alle hoogtepunten te maken!"

Welke reizen heb je inmiddels met Avanta gemaakt?
"Ik ben nu met een viertal reizen mee geweest. Drie hiervan gingen naar Scandinavische landen, om de geweldig mooie en uitgestrekte natuur die hier te vinden is. Ik fotografeer sinds enkele jaren vrij enthousiast en op deze reizen heb ik me daar goed in kunnen uitleven. Ook ben ik twee jaar geleden met Avanta op wintersport geweest wat erg goed is bevallen. Heel anders dan de kampeerreizen natuurlijk, maar ook erg gezellig. In plaats van een kampvuur is een houtkachel ook wel eens leuk!"





Wat spreekt je aan in deze manier van reizen?
"Niet alles ligt van tevoren vast en daarom kan er dus nog van alles in de groep besloten worden. Ook kampeer je altijd op de meest mooie plekken, wat veel leuker is dan altijd op campings te overnachten op een paar vierkante meter. Vaak moet je een tijdje zoeken naar een mooie plek, maar dat geeft extra voldoening (en eetlust:P)."

Welke reis staat hoog op jouw wensenlijst?
"M’n volgende reis is een wintersportreis naar Oostenrijk met Kerst, waar ik erg veel zin in heb. Daarna is het tijd om voor een zomervakantie te gaan kijken. Er zijn nogal wat landen waar ik graag eens heen wil, één daarvan is Alaska. Ook de trektocht door de Himalaya trekt me erg aan. Maar mogelijk wordt het uiteindelijk toch nog iets heel anders. Afwachten tot het reisaanbod bekend is dus!"
"






Klik verder voor nog meer foto's!























Geen opmerkingen: